A Vasúttörténeti Alapítvány Szentesi Gépészeti Gyűjteménye kiemelkedik a többi délalföldi kiállítóhelyeink, filiáléink közül. Itt a Szentesi MÁV Motorgarázs múltjának, működésének kutatása és az ezzel kapcsolatos dokumentumok, tárgyak gyűjtése, megőrzése, ápolása történik, ezek bemutatása állandó kiállítás, skanzen keretében, ezzel együtt a mellékvonali motorkocsis közlekedés emlékeinek megőrzése és népszerűsítése. A parkban kiállított, az eredeti állapotban megőrzött nagyvasúti járművek mellett kisvasút is működik. A Motorgarázs 1928-ban épült, szomszédságában csodálatos zöld környezetben és eredeti vasúti létesítményekben 2005-ben jött létre a rendszeresen megújuló Gyűjtemény.
Kiemelt partner
A Vasúttörténeti Alapítvány Szentesi Gépészeti Gyűjteménye kiemelkedik a többi délalföldi kiállítóhelyeink, filiáléink közül. Itt a Szentesi MÁV Motorgarázs múltjának, működésének kutatása és az ezzel kapcsolatos dokumentumok, tárgyak gyűjtése, megőrzése, ápolása történik, ezek bemutatása állandó kiállítás, skanzen keretében, ezzel együtt a mellékvonali motorkocsis közlekedés emlékeinek megőrzése és népszerűsítése. A parkban kiállított, az eredeti állapotban megőrzött nagyvasúti járművek mellett kisvasút is működik. A Motorgarázs 1928-ban épült, szomszédságában csodálatos zöld környezetben és eredeti vasúti létesítményekben 2005-ben jött létre a rendszeresen megújuló Gyűjtemény.
Kiemelt partner
A Vasúttörténeti Alapítvány Szentesi Gépészeti Gyűjteménye kiemelkedik a többi délalföldi kiállítóhelyeink, filiáléink közül. Itt a Szentesi MÁV Motorgarázs múltjának, működésének kutatása és az ezzel kapcsolatos dokumentumok, tárgyak gyűjtése, megőrzése, ápolása történik, ezek bemutatása állandó kiállítás, skanzen keretében, ezzel együtt a mellékvonali motorkocsis közlekedés emlékeinek megőrzése és népszerűsítése. A parkban kiállított, az eredeti állapotban megőrzött nagyvasúti járművek mellett kisvasút is működik. A Motorgarázs 1928-ban épült, szomszédságában csodálatos zöld környezetben és eredeti vasúti létesítményekben 2005-ben jött létre a rendszeresen megújuló Gyűjtemény.
Kiemelt partner
Haragovics József vasúti lámpákból álló magán gyűjteményét tekinthetik meg a látogatók Fertőszéplakon, a múlt század elején épült tornácos parasztházban. Ilyen, vagy ehhez hasonló gyűjtemény nincs Közép-Európában. A kiállított tárgyak megtekintése során megismerkedhet a látogató azzal a hatalmas változással, amely a vasúti közlekedés hőskorától napjainkig végbement, és láthatja a világító eszközök fejlődését.
Haragovics József vasúti lámpákból álló magán gyűjteményét tekinthetik meg a látogatók Fertőszéplakon, a múlt század elején épült tornácos parasztházban. Ilyen, vagy ehhez hasonló gyűjtemény nincs Közép-Európában. A kiállított tárgyak megtekintése során megismerkedhet a látogató azzal a hatalmas változással, amely a vasúti közlekedés hőskorától napjainkig végbement, és láthatja a világító eszközök fejlődését.
Haragovics József vasúti lámpákból álló magán gyűjteményét tekinthetik meg a látogatók Fertőszéplakon, a múlt század elején épült tornácos parasztházban. Ilyen, vagy ehhez hasonló gyűjtemény nincs Közép-Európában. A kiállított tárgyak megtekintése során megismerkedhet a látogató azzal a hatalmas változással, amely a vasúti közlekedés hőskorától napjainkig végbement, és láthatja a világító eszközök fejlődését.
Dombóváron az első állandó vasúttörténeti kiállítás létrehozása Beles Lajos (Szőny, 1941 – Dombóvár, 2007) főművezető nevéhez fűződik, aki - egyéb sokoldalú munkássága mellett munkatársakkal, vasútbarátokkal és Harangozó László vontatási főnök támogatásával - a Vontatási Főnökség épületében (1987-1988-ban) megnyithatta a sokak által várva-várt kiállítást.
Dombóváron az első állandó vasúttörténeti kiállítás létrehozása Beles Lajos (Szőny, 1941 – Dombóvár, 2007) főművezető nevéhez fűződik, aki - egyéb sokoldalú munkássága mellett munkatársakkal, vasútbarátokkal és Harangozó László vontatási főnök támogatásával - a Vontatási Főnökség épületében (1987-1988-ban) megnyithatta a sokak által várva-várt kiállítást.
Dombóváron az első állandó vasúttörténeti kiállítás létrehozása Beles Lajos (Szőny, 1941 – Dombóvár, 2007) főművezető nevéhez fűződik, aki - egyéb sokoldalú munkássága mellett munkatársakkal, vasútbarátokkal és Harangozó László vontatási főnök támogatásával - a Vontatási Főnökség épületében (1987-1988-ban) megnyithatta a sokak által várva-várt kiállítást.