Turizmus Program

Balatoni Húsvéti Nyuladalom

Jacuzzis szállás

Budapesti Húsvéti Sokadalom

A titkok hercege

TOP 100 úticél

Oldtimer Show

Húsvét

Húsvéti sokadalom Budapesten a Városligetben! Felhőtlen szórakozás az egész családnak!
Oldtimerek, retro tuning autók, sportautók és TOP tuning verdák várnak!
Siófok Fő terén mindenkit vár az év első nagy fesztiválja a Húsvéti Nyuladalom!
A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
Mézesvölgyi Nyár - Szabadtéri színházi fesztivál 2025 Veresegyház
Húsvéti sokadalom Budapesten a Városligetben! Felhőtlen szórakozás az egész családnak!
Oldtimerek, retro tuning autók, sportautók és TOP tuning verdák várnak!
Siófok Fő terén mindenkit vár az év első nagy fesztiválja a Húsvéti Nyuladalom!
A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
Mézesvölgyi Nyár - Szabadtéri színházi fesztivál 2025 Veresegyház
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Cadillac Múzeum Törökbálint

2040 Törökbálint, Dulácska u. 2. ( AZ ATLANTA CENTER OFFICE DEPO MELLETT A NOMÁD SPORT ÉPÜLETÉBEN ) (47.443947 x 18.886745)

Megnézem a térképen

A Cadillac Múzeum komplex vizuális és audiovizuális élményt kínál látogatóinak, kicsiknek és nagyoknak, nőknek és férfiaknak egyaránt. Hiszen ki ne szeretné a szépet, a sztárokról szóló történeteket, a luxust? Ajánljuk a tárlatot mindenkinek, aki érdeklődik az autók iránt, kedveli az amerikai életstílust, vagy csak egyszerűen nosztalgiázna. Reméljük, hogy látogatóink számára olyan új információkat tudunk nyújtani, amelyek megragadják fantáziájukat, és a sok izgalmas érdekességet jóleső örömmel raktározzák el élménytárukban.
Cadillac Múzeum Törökbálint

Kapcsolat, elérhetőség

Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon?

Partner információ

A Cadillac Múzeum a Garamvölgyi Gyula gépjárműmérnök által megálmodott és életre hívott értékálló veterán autók gyűjteménye. A tematikus gyűjtemény bemutatja az első Cadillac piacra dobásától ( 1902 október) évtizedekre lebontva a múlt század végéig alkotott típusokat.

A céget 1902-ben alapították, amikor Henry Ford néhány társával együtt otthagyta korábbi vállalkozását. A pénzügyi befektetőket Henry M. Leland mérnök győzte meg arról, hogy érdemes lenne folytatni az autók gyártását, de Ford távozása után új nevet is kellett választani. A megújult cég a Cadillac Automobile Company nevet kapta. A névadó egyébként egy 17. századi francia felfedező volt, aki 1701-ben megalapította Detroit városát. Már a legelső autóval komoly üzleti sikert arattak, egyrészt az ügyes stratégiának, másrészt az akkoriban erősnek számító egyhengeres, tíz lóerős motornak, harmadrészt a kidolgozás minőségének köszönhetően. 1905-ben egyesült Leland saját cége és a Cadillac, ettől az évtől kezdve vezette az autógyárat Henry M. Leland. 1908-ban bizonyította a Cadillac gyár, hogy elsőként képes olyan autókat gyártani, melyek alkatrészei csereszabatosak. Az egyik jellegzetes modell az 1909-es Model Thirty volt, amit több karosszéria változatban gyártottak. Egy-két év múlva aztán a már zordabb időjárásban is használható zárt modellek is megjelentek a Cadillac kínálatában, elsőként a nagy amerikai márkák közül. 1912-től komoly elektromos rendszert is kaptak az autók, ami az indítást, a gyújtást és a világítást vezérelte. Az autópiac növekedésére jellemző, hogy alig öt év alatt nyolcszorosára nőtt a gyártott autók száma!

1915-ben ismét nagy dobással állt elő a márka, ekkor mutatták be az új V8-as motort, elsőként az amerikai gyártók közül. Az 1920-as években folyamatosan egyre nagyobbak lettek a Cadillac modelljei, némelyik luxus limuzin még mai szemmel nézve is kifejezetten vonzó látvány. 1930-ban pedig a 452-es modellekben megjelent a V16-os motor, aminek 175 lóereje, a teljesen egyedi igényekhez igazítható karosszéria szépsége ma is vonzóvá teszi az autót. 1927-től vezették be a LaSalle márkát, amelynek 1932-es változata kiállításunk része. Kifejlesztették a V12-es motort, és az 1940-es évekre az autók legömbölyített, forradalmi karosszériát kaptak. A háború azonban közbeszólt, nem autókra inkább tankokra és harci repülőgépekre volt szükség. 1942-től a Cadillac is átállt a repülőgépekbe és harckocsikba való motorok gyártására. A háborúnak azonban különös, jótékony hatása is volt a Cadillacre. Az ifjú tervezőt, Franklin Q. Hershey-t megihlették a harci repülők. Megtervezte hát az amerikai ikonná vált rakétaszerű szárnyakat a Cadillac-ek farrészére. A különleges szárnyak olyan népszerűek lettek, hogy az ötvenes évekre Amerika legvonzóbb luxusautójává tették a Cadillac-et.

1965-ben jelent meg az első állólámpás DeVille modell, ami Elvis egyik kedvenc autója lett a sok közül. Be is aranyoztatta! 1970-ben rekordot döntött a márka, 238, 745 autót gyártottak ebben az évben, szögletes, visszafogott vonalvezetés és elegancia jellemezte az autóikat. 1972-ben különleges darabot gyártottak, a fekete Eldorado Nixon amerikai elnök ajándéka volt Leonyid Brezsnyev orosz elnök számára.

A Cadillac első autójának életrehívásától kezdve mindig a pompa, a fényűzés jelképe volt, törekedett az átlagon felüli szolgáltatások, a gyönyörű külső és belső formák megalkotására, hogy minden igényt kielégítő autóik tulajdonosai élvezzék a vezetés luxus élményét. Épp ezért  választották Amerika gazdag és befolyásos emberei, hogy a presztízsmárka tovább növelje image-üket. Ilyen autóval járt több híresség is, többek között Elvis, a Rock’n Roll királya, aki rajongásig szerette a Cadillacet, és élete során sok százezer dollárért vásárolt belőlük; a híres –hírhedt gengszter, Al Capone, aki képes volt rendőrautónak álcázni őket, hogy szabadon közlekedhessen, és akinek páncélozott autójával a Pearl Harbort ért japán támadás után  Roosevelt elnököt szállították a kongresszusba. John F. Kennedy kedvenc Fleetwoodjával parádézott, és a gyilkos dallasi merénylet után is egy Cadillac halottaskocsin szállították el holttestét  a repülőtérre. És ott van a sajátos humorú Woody Alen, aki csak arra emlékezett az esküvőjéből, hogy Cadillacben ültek.

A huszonegyedik századba átlépő Cadillac gyár előtt több lehetőség is kínálkozott. Nem fordult vissza a divatos retro felé, inkább a robusztus, kissé szögletes formákat részesítette előnyben. Azt nehéz megmondani, hogy a világgazdaság és azon belül az autóipar válsága által erősen érintett General Motors márkáinak mi lesz a sorsa. Az évtizedeken át luxusáról, új megoldásairól ismert Cadillac az amerikai autóipar egyik legendája, de azt csak az idő döntheti el, hogy a jelenlegi autóválasztéka is biztosítja-e a hosszú távú fennmaradását.

Nyitvatartás:

H-P 10:00-18:00
SZ 10:00-16:00

Jegyárak:

Felnőtt - 2500 Ft
Nyugdíjas, Gyerek, Csoportos - 1500 Ft

Családias hangulat, lenyűgöző autók és sok-sok nosztalgia vár rátok!

Amikor a parkolóba érnek, a négyzet alakú létesítményen nagy Építési hálókat látnak, amelyek jelzik, hogy jó helyen járnak. A második képen körbe van karikázva az a hely, ahol egy fotocellás ajtón keresztül tudnak belépni a múzeumba.

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Megosztás

Kapcsolódó témák:

Cadillac Múzeum Törökbálint

Cadillac Múzeum Törökbálint

Értékelések (0)

Kifejezetten ajánlom

(0)

Kifejezetten nem ajánlom

(0)

Nagyon ajánlom

(0)

Nagyon nem ajánlom

(0)

Ajánlom

(0)

Nem ajánlom

(0)

Találatok száma: 0

Kapcsolat, elérhetőség

Szeretné aktiválni elérhetőségeit az oldalon?

Partner információ

érdekelnek a hirdetési lehetőségeink?

Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!

Legjobb élmények

Húsvéti sokadalom Budapesten a Városligetben! Felhőtlen szórakozás az egész családnak!
Siófok Fő terén mindenkit vár az év első nagy fesztiválja a Húsvéti Nyuladalom!
A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
Oldtimerek, retro tuning autók, sportautók és TOP tuning verdák várnak