Ezernyi pünkösdi élmény a Balaton parton! Várjuk Siófokon!
Ezernyi pünkösdi élmény a Balaton parton! Várjuk Siófokon!
Gyermeknap a Veresegyházi Medveotthonban
Gyermeknap a Veresegyházi Medveotthonban
Pünkösdi wellness hétvége a Bonvitalban - Sztárvendég: Gájer Bálint
Pünkösdi wellness hétvége a Bonvitalban - Sztárvendég: Gájer Bálint
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Hasznos információk a common rail befecskendező rendszer kapcsán

Amennyiben a dízel motor nem indul, vagy váratlanul leáll, akkor okkal lehet a nagynyomású szivattyú hibájára gyanakodni. A jó hír az, hogy a nagynyomású szivattyú a legtöbb esetben felújítható.

Ilyen feladattal érdemes nagy tapasztalattal rendelkező szakszervizt megbízni. A Tamorin Kft. nagynyomású szivattyúk felújítása tekintetében rendkívül komoly rutinnal rendelkezik. A próbapadi bevizsgálást követően precíz diagnózist tudnak adni a szivattyú hibája kapcsán. Ha fény derül rá, hogy egy cserélhető alkatrész mechanikai problémájáról van szó, akkor sort lehet keríteni a felújításra.

További esetek, amikor inkább a dízel porlasztó lehet a ludas

Elégtelen teljesítmény, feketén füstölő motor esetén inkább a dízel porlasztó hibája állhat a háttérben. Ezt jelezheti a rendellenes kopogás, az ingadozó alapjárat, valamint a megmagyarázhatatlan okból megnövekedett üzemanyag-fogyasztás is.

Ilyen hibajelenségek esetén célszerű mielőbb autószerelőhöz fordulni, még mielőtt nagyobb lesz a baj. Amennyiben az autószerelő kimérte a hibát, akkor érdemes a Tamorin Kft. számára szettben elküldeni a porlasztókat, valamint bevizsgáltatni a nagynyomású szivattyút is. Ha szükséges, akkor a felújítása a lehető legjobb opció, figyelembe véve a folyamat ár/érték arányát.

Mit kell ellenőriztetni, ha nem indul a motor?

Először a tüzelőanyag-nyomást kell megvizsgálni a kisnyomású körben. A motorvezérlő egységben (ECU) ellenőrizni kell az elosztócső nyomásérzékelő jelét. Mindezeken felül utána kell nézni, hogy a befecskendező szelepek működtető jelével mi helyzet. Lényegében tehát fontos, hogy minden jeladó működése szemügyre legyen véve, ami a motor működésével kapcsolatos.

Mi a teendő, ha elégtelen a motor teljesítménye?

Abban az esetben, ha indul ugyan a motor, de a teljesítménye nem elégséges, akkor is ellenőrizni kell a tüzelőanyag-nyomást a kisnyomású körben. Ezután meg kell vizsgálni az elosztócső nyomásérzékelő jelét az ECU-ban. Amennyiben ez is megtörtént, akkor jöhet a gázpedál jeladó jelének, a fékpedál kapcsolónak, a levegőfogyasztás-mérőnek, valamint a szívócső nyomásérzékelő jelének kivizsgálása.

A további teendők közé tartozik a turbófeltöltő ellenőrzése. Nem szabad megfeledkezni a kipufogógáz-visszavezető rendszer, a hűtőfolyadék-hőmérséklet érzékelő, valamint a tüzelőanyag-hőmérséklet érzékelő jelének csekkolásáról.

A végső lépés az motorvezérlő egység vizsgálata. Az ECU működőképességét szakműhelyben lehet ellenőrizni, ahol szimulációs áramkörök segítségével van erre lehetőség. A Tamorin Kft. vállalja a Bosch, Denso, Delphi, Siemens-VDO-Continental típusú porlasztók bevizsgálását egyaránt. Amihez létezik gyári technológia, valamint beszerezhetők alkatrészek, azoknak a felújítását is elvégzik igény esetén.

 


Kiemelt ajánlatok

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Megadott intervallumban:
-tól
-ig
Érdekelnek a hirdetési lehetőségeink ?
Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!