Irányítószám: 8000 Székesfehérvár (47.196121216, 18.41583252)
Székesfehérvár Fejér megye székhelye, a Közép-Dunántúl egyik régióközpontja közel a Velencei-tóhoz. Királyok Városának is hívják. A Városház téren az Országalma a város történeti múltját és jelentőségét szimbolizáló gömb. Múltjához méltón történelmi és egyházi látnivalókban igen gazdag. Érdemes felkeresni értékes régészeti és képzőművészeti gyűjteményeit.
A játék egy lovag kalandjait meséli el. Lesznek benne más lovagok is, kalandozás mocsárban, erdőben, vár pincéjében. Itt-ott még sárkányok is előfordulhatnak, különös emberek, és persze a Park Tündére, aki segíti útján a vándort. A Titkok Parkjában egy irányított útvonalon az egyes játékterek mellett elhelyezett információs táblarendszer segíti a tájékozódást. A park egyes játéktereihez kialakított feladatok segítik az egykori életmódbeli szokások, hagyományok megismerését, játékos feldolgozását a paraszti munkálatoktól kezdve a koronázási szertartásokig. Érdemes figyelni minden apró részletre, míg feltárul a Titok, és az út végén meglelt Elveszett Kódex, amely egy régi-régi város szépségeiről mesél. Ehhez azonban fel kell kerekedni, és eljutni a Koronás Parkba, ahol a játék kezdődik.
A játék egy lovag kalandjait meséli el. Lesznek benne más lovagok is, kalandozás mocsárban, erdőben, vár pincéjében. Itt-ott még sárkányok is előfordulhatnak, különös emberek, és persze a Park Tündére, aki segíti útján a vándort. A Titkok Parkjában egy irányított útvonalon az egyes játékterek mellett elhelyezett információs táblarendszer segíti a tájékozódást. A park egyes játéktereihez kialakított feladatok segítik az egykori életmódbeli szokások, hagyományok megismerését, játékos feldolgozását a paraszti munkálatoktól kezdve a koronázási szertartásokig. Érdemes figyelni minden apró részletre, míg feltárul a Titok, és az út végén meglelt Elveszett Kódex, amely egy régi-régi város szépségeiről mesél. Ehhez azonban fel kell kerekedni, és eljutni a Koronás Parkba, ahol a játék kezdődik.
A játék egy lovag kalandjait meséli el. Lesznek benne más lovagok is, kalandozás mocsárban, erdőben, vár pincéjében. Itt-ott még sárkányok is előfordulhatnak, különös emberek, és persze a Park Tündére, aki segíti útján a vándort. A Titkok Parkjában egy irányított útvonalon az egyes játékterek mellett elhelyezett információs táblarendszer segíti a tájékozódást. A park egyes játéktereihez kialakított feladatok segítik az egykori életmódbeli szokások, hagyományok megismerését, játékos feldolgozását a paraszti munkálatoktól kezdve a koronázási szertartásokig. Érdemes figyelni minden apró részletre, míg feltárul a Titok, és az út végén meglelt Elveszett Kódex, amely egy régi-régi város szépségeiről mesél. Ehhez azonban fel kell kerekedni, és eljutni a Koronás Parkba, ahol a játék kezdődik.
Csatlakozzon hozzánk és kutassa fel velünk Székesfehérvár belvárosának művészi kútjait! Készítsünk fotót együtt az Országalmánál és oltsuk szomjunkat a Török kút vízéből vagy a Retorika kútjából! Sétánk során ellátogatunk az egykor nagy forgalmat lebonyolító Petőfi mozi előtti térre is, ahol a karmelita templom freskóinak mestere tiszteletére állították a Maulbertsch kutat. Az emlékkutak a város történelméről mesélnek, jöjjön el és hallgassa meg a történetüket! Találkozó az Országalmánál.
Csatlakozzon hozzánk és kutassa fel velünk Székesfehérvár belvárosának művészi kútjait! Készítsünk fotót együtt az Országalmánál és oltsuk szomjunkat a Török kút vízéből vagy a Retorika kútjából! Sétánk során ellátogatunk az egykor nagy forgalmat lebonyolító Petőfi mozi előtti térre is, ahol a karmelita templom freskóinak mestere tiszteletére állították a Maulbertsch kutat. Az emlékkutak a város történelméről mesélnek, jöjjön el és hallgassa meg a történetüket! Találkozó az Országalmánál.
Csatlakozzon hozzánk és kutassa fel velünk Székesfehérvár belvárosának művészi kútjait! Készítsünk fotót együtt az Országalmánál és oltsuk szomjunkat a Török kút vízéből vagy a Retorika kútjából! Sétánk során ellátogatunk az egykor nagy forgalmat lebonyolító Petőfi mozi előtti térre is, ahol a karmelita templom freskóinak mestere tiszteletére állították a Maulbertsch kutat. Az emlékkutak a város történelméről mesélnek, jöjjön el és hallgassa meg a történetüket! Találkozó az Országalmánál.
A lovagi tornák a középkorban fényes ünnepségek voltak. Próbatételeink során a gyerekek elsajátíthatnak minden olyan készséget, melyeknek a lovagok abban az időben birtokában voltak – természetesen a játék keretein belül. A Ritterspiegel hét ügyességben számol be a tökéletes lovag képességeiről, így a mi játékunkban is szerepel az íjászat számszeríjjal, a lovaglás, karikadöfés kopjával, rönkön birkózás, de a különböző táblajátékokkal való megismerkedés is, valamint az udvari jó modor elsajátítása.
A lovagi tornák a középkorban fényes ünnepségek voltak. Próbatételeink során a gyerekek elsajátíthatnak minden olyan készséget, melyeknek a lovagok abban az időben birtokában voltak – természetesen a játék keretein belül. A Ritterspiegel hét ügyességben számol be a tökéletes lovag képességeiről, így a mi játékunkban is szerepel az íjászat számszeríjjal, a lovaglás, karikadöfés kopjával, rönkön birkózás, de a különböző táblajátékokkal való megismerkedés is, valamint az udvari jó modor elsajátítása.
A lovagi tornák a középkorban fényes ünnepségek voltak. Próbatételeink során a gyerekek elsajátíthatnak minden olyan készséget, melyeknek a lovagok abban az időben birtokában voltak – természetesen a játék keretein belül. A Ritterspiegel hét ügyességben számol be a tökéletes lovag képességeiről, így a mi játékunkban is szerepel az íjászat számszeríjjal, a lovaglás, karikadöfés kopjával, rönkön birkózás, de a különböző táblajátékokkal való megismerkedés is, valamint az udvari jó modor elsajátítása.
Székesfehérvár Szent István városa. Államalapító királyunk itt építtette magántemplomát, a későbbi koronázótemplomot, melynek falai között 36 magyar királyt koronáztak. Itt született fia, a később szintén szentté avatott Imre herceg, itt helyezték örök nyugalomra, neki köszönhetően itt állt a királyi trón, itt őrizték a koronázási ékszereket, a kincstárat, majd az ország levéltárát. Lássuk hát, mit őriz emlékéből ma az egykori koronázóváros!
Székesfehérvár Szent István városa. Államalapító királyunk itt építtette magántemplomát, a későbbi koronázótemplomot, melynek falai között 36 magyar királyt koronáztak. Itt született fia, a később szintén szentté avatott Imre herceg, itt helyezték örök nyugalomra, neki köszönhetően itt állt a királyi trón, itt őrizték a koronázási ékszereket, a kincstárat, majd az ország levéltárát. Lássuk hát, mit őriz emlékéből ma az egykori koronázóváros!
Székesfehérvár Szent István városa. Államalapító királyunk itt építtette magántemplomát, a későbbi koronázótemplomot, melynek falai között 36 magyar királyt koronáztak. Itt született fia, a később szintén szentté avatott Imre herceg, itt helyezték örök nyugalomra, neki köszönhetően itt állt a királyi trón, itt őrizték a koronázási ékszereket, a kincstárat, majd az ország levéltárát. Lássuk hát, mit őriz emlékéből ma az egykori koronázóváros!
Egy szabadulószoba, ahol a játék tart fogva. A játéktér visszarepít a múltba, amikor hosszú, kitartó ellenállás után Alba Regia végül megroppan a megállíthatatlan török csapatok túlereje alatt. Wathay Ferenc végvári vitéz, festő, énekszerző egy ideig Székesfehérvár alkapitánya volt, miután 1602-ben egy időre sikerült visszaszerezni a várost a török uralom alól. Ám a fehérvári vár elestekor tiszttársaival együtt szorult helyzetbe került… A játékosoknak lehetőségük van újrajátszani a történelmet. A Hiemer-ház hűvös pincéjében a szabadulni vágyó kalandoroknak van hatvan percük arra, hogy megtalálják és megfejtsék Wathay titkos üzenetét. Ám ehhez fel kell fedniük a rejtvényekkel teli szoba titkait… Vajon melyik tárgy, részlet, titkos jel lesz a segítségükre? Ha a kirakós minden darabkája a helyére kerül, Wathay titkait is megfejtettük…
Egy szabadulószoba, ahol a játék tart fogva. A játéktér visszarepít a múltba, amikor hosszú, kitartó ellenállás után Alba Regia végül megroppan a megállíthatatlan török csapatok túlereje alatt. Wathay Ferenc végvári vitéz, festő, énekszerző egy ideig Székesfehérvár alkapitánya volt, miután 1602-ben egy időre sikerült visszaszerezni a várost a török uralom alól. Ám a fehérvári vár elestekor tiszttársaival együtt szorult helyzetbe került… A játékosoknak lehetőségük van újrajátszani a történelmet. A Hiemer-ház hűvös pincéjében a szabadulni vágyó kalandoroknak van hatvan percük arra, hogy megtalálják és megfejtsék Wathay titkos üzenetét. Ám ehhez fel kell fedniük a rejtvényekkel teli szoba titkait… Vajon melyik tárgy, részlet, titkos jel lesz a segítségükre? Ha a kirakós minden darabkája a helyére kerül, Wathay titkait is megfejtettük…
Egy szabadulószoba, ahol a játék tart fogva. A játéktér visszarepít a múltba, amikor hosszú, kitartó ellenállás után Alba Regia végül megroppan a megállíthatatlan török csapatok túlereje alatt. Wathay Ferenc végvári vitéz, festő, énekszerző egy ideig Székesfehérvár alkapitánya volt, miután 1602-ben egy időre sikerült visszaszerezni a várost a török uralom alól. Ám a fehérvári vár elestekor tiszttársaival együtt szorult helyzetbe került… A játékosoknak lehetőségük van újrajátszani a történelmet. A Hiemer-ház hűvös pincéjében a szabadulni vágyó kalandoroknak van hatvan percük arra, hogy megtalálják és megfejtsék Wathay titkos üzenetét. Ám ehhez fel kell fedniük a rejtvényekkel teli szoba titkait… Vajon melyik tárgy, részlet, titkos jel lesz a segítségükre? Ha a kirakós minden darabkája a helyére kerül, Wathay titkait is megfejtettük…