Ahhoz azonban, hogy ezt megkapjuk, mindent megfelelően és határidőre kell elvégezni és dokumentálni. Ez többletterhet ró a gazdákra, még akár a szabadidő jelentős részét is elveheti a gazdaság adminisztráció. Ha azonban a Morva Növénydokira bízzuk ezt a munkát, biztosak lehetünk abban, hogy minden időben elkészül, és a szubvenció utalásával sem lesz probléma. A szabad órákat pedig arra fordíthatjuk, amihez épp kedvünk van!
Az egy fix dátumnak tekinthető, hogy a Magyar Államkincstár adott év szeptember utolsó napjának árfolyamán kalkulálja ki a teljes keretösszeget. Aztán majd ebből kerülnek visszaosztásra a hektárok. A maximumok 70%-a kerül ilyenkor a számlánkra, várhatóan október hó közepétől.
Az előlegek kapcsán megkülönböztetünk BRISS és CRISS típusú támogatásokat. Az előbbi az alaptámogatás, vagyis egyfajta jövedelemfinanszírozás a fenntarthatóság érdekében, a pénzügyi stabilitás biztosítására, a kockázatok minimalizálására. A gazdálkodók jelentős részét érinti, és nem árt tudni, hogy a termelése be nem vont, agrár-ökológia területekre is igényelhető támogatás, ha azok a mezőgazdasági táblák között találhatók.
A BRISS-re minden aktív termelő jogosult, aki megfelel a feltételességi követelményeknek, van minimum 1 hektár támogatható területe és jogszerű földhasználó.
A CRISS pedig nem más, mint az újraelosztó támogatás, ami a sokkal igazságosabb forráselosztást segíti. Ez egy a hektáralapú plusz kifizetés, ami az első hektárok alaptámogatásán túl jár a gazdálkodóknak.
A fiatal gazdálkodóknak külön termelési előleg jár, de ez várhatóan kevesebb lesz, mint tavaly, ugyanis sok igény érkezett be.
Csak azok a gazdálkodók kaphatnak előleget, akiknek nincs folyamatban ellenőrzése. Ezek közül kiemelt szerephez jut a helyszíni szemle, ami szinte év végéig is elhúzódhat.
Nem szeretnél bajlódni az ellenőrzésekkel? Időben hozzájutnál minden szubvencióhoz korlátozások nélkül? Akkor érdemes szakmai kezekbe kiszervezni a gazdaságod adminisztrációját! Ehhez pedig ott a Morva Növénydoki, kérd segítségüket bátran!
Ha úgy döntesz, hogy az említett szaktanácsadó cégre bízod az adminisztratív teendőket, akkor a következőkben tudnak támogatni.
Látható, hogy megéri külső szakembereknek átadni az adminisztrációt, csak nyerhetünk vele: pénzt is és időt is!
Megosztás