Nagyanyáink élete még máshogy nézett ki, ők még nem tudtak a Hatvanallas.hu virtuális munkaerőpiac portál felületén böngészni, ha Hatvan környékén szerettek volna elhelyezkedni. De akkor mit csináltak?
Az álláskeresés legnépszerűbb módja az újsághirdetések böngészése volt. Fellapozták az újságot és bekarikázgatták a számukra tetszőleges ajánlatokat. Sok embernek erre nem is volt szüksége, egyszerűen a ház körüli mezőgazdasági munkákból keresték meg a mindennapi betevőt.
A falvakban, kisebb közösségekben nem is volt szükséges komolyabb erőfeszítéseket tenni, itt ugyanis rögtön tudta mindenki, ha valahol megüresedett egy pozíció. Már régen is működött az “ismerős ajánlás” módszer vagyis, hogy valaki beajánlotta barátját egy adott munkakör betöltésére.
A digitális eszközök nélkül viszont egy sokkal személyesebb, közvetlenebb folyamaton kellett keresztülmennie a leendő munkavállalónak.
A közösségi médiában összpontosul ma az álláskeresés folyamatainak nagy része. A nyomtatott sajtót teljesen kiszorították az álláskeresési portálok és az egyéb online felületek.
Az emberek szívesen böngésznek tematikus Facebook csoportokban, ám sokan még mindig gyanúsan néznek az efféle online kommunikációra, ezért inkább olyan oldalakat preferálnak, amelyek a különféle munkalehetőségeket foglalják össze.
A közösségi média mellett nagy népszerűségnek örvend a LinkedIn is, ami a szakmai profil létrehozásában segíthet nekünk. Ez az oldal szakmai szempontból hatalmas elérést biztosít mind az alkalmazottak, mind a munkaadók számára.
A virtuális munkaerőpiac felületein szintén nagy a verseny. Egyre többen választják ezt az opciót, hiszen ily módon az álláskeresők és a munkáltatók célzottan, a kompetenciák, képességek és az ajánlatok figyelembevételével találnak rá a legmegfelelőbb emberekre és pozíciókra.
A legtöbb ilyen weboldalon már videós előszűrésre is lehetőség van, ami segít abban mindkét félnek, hogy csak a valóban érdekes ajánlatokkal foglalkozhassanak.
Az álláskeresés köré ma már egy külön, trendi ágazat épült fel, s a cégek HR munkatársai komoly programokkal, tervekkel állnak elő, ha szeretnének meghirdetni egy nyitott pozíciót. A munkakeresők zöme pedig ma már kizárólag online próbálkozik.
2023-ban már nincs igazán helye a nyomtatott álláshirdetéseknek vagy ha igen, senki nem foglalkozik azokkal, minden a digitális térben történik.
Megosztás