Turizmus Program

Családi hétvége a Városligetben

Retro Majális a Siófoki Nagystrandon

Tájházak Napja

Jármű Expo

Jacuzzis szállás

TOP 100 úticél

Budapest élménypark, szabadtéri fejlesztő játszópark 3-14 éves korig a Tarzan Parkban

Kiemelt ajánlat

2025.04.17 (csütörtök) - 2025.04.27 (vasárnap)

ÓRIÁS FEJLESZTŐ JÁTSZÓTÉR - Biztonságos szórakozás 14 játékszigen a hét minden napján Budapesten a Tarzan Parkban. Az egyes szigeteken a legmodernebb és legjobb fejlesztő hatással rendelkező szabadtéri mozgáseszközök találhatóak, melyek a gyermekek életkorához maximálisan alkalmazkodnak.
Budapest élménypark, szabadtéri fejlesztő játszópark 3-14 éves korig a Tarzan Parkban

Kapcsolat, elérhetőség

Budapesti élménypark

2025. Áprilisi nyitvatartás:

Április 4. P   10-17
Április 5. SZ 10-17
Április 6. V  10-17

Április 11. P   10-17
Április 12. SZ 10-17
Április 13. V  10-17

A tavaszi szünetben és húsvétkor minden nap nyitva.

Április 17. CS   10-17
Április 18. P 10-17
Április 19. SZ  10-17
Április 20. V 10-17
Április 21. H 10-17
Április 22. K  10-17
Április 23. SZE   10-17
Április 24. CS 10-17
Április 25. P  10-17
Április 26. SZO   10-17
Április 27. V 10-17

A Tarzan ™ Park egy biztonságos, különleges, érdekes óriás játszótér, ahol a gyerekek 14 játékszigeten önfeledten játszhatnak és játszva fejlődhetnek.

A parkban 14 játéksziget található.  Az egyes szigeteken a legmodernebb és legjobb fejlesztő hatással bíró nagy- és finommozgásra alkalmas szabadtéri mozgáseszközök lelhetőek fel, amelyek a gyermekek életkorához maximálisan alkalmazkodnak.A játékeszközökön a gyermek saját maga által indított és tervezett mozgással rátalál azokra az ősi, az idegrendszer archaikus szintjein szerveződő mozgásmintákra, amelyek segítségével jobban tudja uralni testét a térben.

A játékszigetek eszközei a nagy és finommozgások kivitelezésére, mozgástervezésre és szerepjátékra alkalmasak. Mindamellett, hogy az idegrendszer fejlődését segítik elő, barátságos környezetben biztosítanak a gyermekekhez illő, koruknak megfelelő mozgáslehetőséget. Az ingerfeldolgozás, a választervezés és a kivitelezés egységes és összehangolt működése valósulhat meg önindított mozgásos formában. Izgalmas lehetőséget nyújt a park ahhoz, hogy a játékok segítségével az éretlen vagy az egyes területeken nem kellően differenciált működésű idegrendszerüket saját aktív részvételükkel, az egyéni utak tevékenységét felkínáló mozgáseszközök használatával fejlesszék a gyermekek. A játék mellett a sikeres mozgás kivite­lezése, a tapasztalatgyűjtés, feladatmegoldás és gyakorlás is örömet okoz.

Az egyes szigeteken a legmodernebb és legjobb fejlesztő hatással rendelkező szabadtéri mozgáseszközök találhatóak, melyek a gyermekek életkorához maximálisan alkalmazkodnak. A Tarzan ™ Park eszközei jótékony hatással vannak a hiperaktív, autista, BTMN és SNI gyermekekre is.

A vár

A vár a nagymozgást segítő eszközök fellegvára – mintegy „belépő” a parkba –, 1 éves kortól használható. A falmászás, a hágcsókon való mászás elősegíti a szem-­kéz­-láb koordinációját, az összerendezett mozgást, a jobbal differenciálódását, a téri irányok, a térérzék, a tértávolság és mélység érzékelését, a váltott lábú járást, a keresztcsatornák érését és az egyensúly fejlődését. A feladatok végrehajtása közben fejleszti a figyelmet, a koncentrációt, az önbizalmat és az izomtónus normalizálódását. A kötélhágcsón, lánchídon való átkelés, járás finomítja az egyensúlyt, a térérzéket, a koordinációt, és segíti a téri orientációt. A csúszdán való lecsúszása lent­fent, a mélység és magasság észlelését segíti, miközben tökéletesíti a tájékozódást. A hengerben való kúszása taktilis rendszer optimalizálásán, a koordináció, balansz fejlesztésén kívül a bátorságot és az önbizalmat növeli. A várba való feljutáshoz a különböző anyagokból készült lépcsők, hidak, kapaszkodók mind a gyermekek életkorához, a kéz és lábméretük figyelembevételével kerültek kialakításra,amelyek szintén az észlelést, érzékelést, az egyensúlyt, a mozgástervezést,a mozgás kivitelezését és az idegrendszer érését segítik. Ezen ingerek által sok, a fejlődésüket segítő tapasztalatokat gyűjthetnek a gyermekek.

PICURVÁRMÁSZÁS, FALMÁSZÁS: szem-kéz-láb koordináció, egyensúly, téri irányok, térérzék, mozgáskoordináció, egyensúly, izomtónus normalizálódása

CSÚSZÁS: magasság-mélység, lent-fent, tértávolság, izomtónus, egyensúly, tájékozódás

KÚSZÁS: mozgáskoordináció, egyensúly, izomtónus normalizálódása ÁLTALÁNOSAN: önbizalom, önértékelés, személyiségfejlesztés

A hintarét

A kisgyermekek szeretik és keresik az olyan mozgásformákat, amelyek fokozott stimulálást jelentenek az egyensúlyi­kisagyi rendszernek, mint például  a hintázás. A fejlődéshez rendkívül szükségesek ezek az ingerek, mivel  a változatos egyensúlyi ingerek adásával normalizálódik az egyensúlyrendszer, az idegrendszer integrálódása fokozódik, valamint a test két oldalának kapcsolata jobban szerveződik. A Hintaréten elhelyezett egyszemélyes és csoportos hintázásra alkalmas eszközök a mozgásos tér helyzetváltoztatásának lehetőségeivel fejlesztik a gyermekek egyensúlyrendszerét, a szociális képességüket, az egymásra figyelést. Az egyensúlyi érzékelés az idegrendszer egyik legkorábban érő, legősibb modalitása a tapintásos érzékelés mellett, amelynek hibátlan működése sokféle magasabb rendűnek tartott emberi viselkedés optimális alakulásában elengedhetetlen feltétel.

LENGÉS, HINTÁZÁS: egyensúlyfejlesztés, idegrendszerérés

LAPHINTA: mozgástervezés-adaptivitás

TÁNYÉRHINTA: bilaterális integráció

FÜGGŐHINTA: egyensúlyi rendszer differenciálódása

ÁLTALÁNOSAN: ritmusos mozgás, mozgáskoordináció, gondolkodás, kreativitás, szocializáció

A körlap hintán, a laphintán, a páros hintán való hintázás a ringatás élményét, az egyensúlyozás gyakorlását, az ezzel kapcsolatos tapasztalatgyűjtést nyújtja a gyermekek számára. A le-­fel, előre­-hátra, a körbe mozgás, a hintán való egyensúlyozás az idegrendszer érését segíti elő. A változatos eszközkínálat és anyaghasználat a gyermekek kreativitásának, gondolkodásának fejlesztésére is szolgál, valamint elősegíti szocializálódásukat.

Pattanjdomb

Az alulról állandó levegőfújást kapó gumi­dombon akár páros, akár egy lábbal is ugrálhatnak a gyerekek. A ritmikus ugrálás következtében a helyes levegővétel, az egyensúly,a térérzék, a téri  orientáció fejleszthető. Ugrálás következtében kialakul egy bizonyos ritmus, amely a sorba rendező, szeriális képességet fejleszti, ami elengedhetetlen számolásnál, írásnál, olvasásnál, a ritmikus levegővétel pedig a szép, tiszta beszéd kivitelezését segíti. Az egymás mellett ugráló gyerekek kénytelenek figyelni egymásra, amely segíti a koncentrációt, a szocializációt. A gumidombon való ugrálás jól fejleszti az egyensúlyi helyzetek megtalálását, a kibillenésből való visszatalálást, az egyensúlyi rendszer differenciálódását, a mozgáskoordinációt, az idegrendszer érését.

RITMIKUS UGRÁLÁS: szeriális képesség, helyes levegővétel, egyensúly, téri tájékozódás, mozgáskoordináció, a két testfél koordinációjának fejlesztése, idegrendszer érése, koncentráció, szocializáció, tiszta beszéd, szorongásoldás.

Liándzsungel

A tányérhintán átlendülés egyik helyről a másikra úgy, mint a drótkötélpályán való átereszkedés a bilaterális integrációfejlődését segíti elő. A lendülés, a száguldás élménye minden gyermek kedvence. Az élvezetes elfoglaltság közben nemcsak térlátásuk, térérzékük, egyensúlyi rendszerük differenciálódik, idegrendszerük érik, tértávolság és mélységérzetük fejlődik, de növekszik önbizalmuk, bátorságuk is. A kötélpályán való átlendülésnél a gyermek gyakorolhatja a lendüléshez szükséges mozgáselemeket, illetve a laphintán való megülést. Az itt szerzett tapasztalatokat jól hasznosíthatja a továbbiakban a drótkötélen való átlendülésnél, amely több méter hosszúságban történik. Fontos szempont, hogy a helyszínen kialakított trapéz alakú domb bevonata biztonságot nyújt a gyermekeknek.
A kötélhágcsókból kialakított két mászóka rész a kisebb és nagyobb gyerekek számára is kiváló helyszín a kapaszkodás, a mászás,az egyensúly fejlesztésére, valamint a mozgástervezésre is. A különböző anyagú és keresztmetszetű kötelek, hágcsók, a fából készült lépcsők és a gumi alapzatú falmászás elősegíti az idegrendszer érését. A kapaszkodás az egyenes vonalú, félköríves és köríves alakzatban elhelyezett kötélbe az elemi mozgások gyakorlására, az egyensúlyi rendszer differenciálódására, a keresztcsatornák érésére kiválóan alkalmas. A kötélen való áthaladás a téri irányok, a mozgástervezés, az izomtónus fejlesztését segíti. A játéksziget eszközei az egyéni utak megalkotását választási lehetőségekkel segítik elő. A hágcsó tetejére való feljutás több helyről és többféle mozgás kivitelezésével valósítható meg, így a gyermekek mozgástervezése 100%­osan biztosított, valamint feljutásukkor az egymástól valótanulás, az utánzás is megvalósul. Az önindított mozgás és a mozgások tervezése a gyermek fejlődése érdekében rendkívül jelentős. A mászás elősegíti a szem­-kéz­-láb koordinációját, az összerendezett mozgást, a jobb­-bal differenciálódását, a téri irányok, a térérzék, a tértávolság és mélység érzékelését, a váltott lábú járás fejlesztését, a keresztcsatornák érését, az egyensúly fejlesztését. A feladatok végrehajtása közben fejleszti a figyelmet,a koncentrációt, az önbizalmat és az izomtónus normalizálódását. A  mozgástervezés segíti az egymásutániság, a sorba rendező, a szeriális képesség kialakulását, amely a számolás, az írás és az olvasás alapja, továbbá fejleszti a gondolkodást és a kreativitást. A kúszás a taktilis rendszer optimálását, a koordinációt, az egyensúlyt fejleszti, a bátorságot, önbizalmat növeli. A kötélhágcsókon való feljutás (ki ér fel hamarabb?) a figyelmet, a koncentrációt, a kreativitást, a mozgástervezést fejleszti, valamint a versenyeztetés egyik megoldása lehet. Az egyszerre indulás erősíti a sportszerűséget, a szabálytudat kialakítását, a szocializálódás, és a személyiség fejlesztését. 

MÁSZÁS: szem-kéz-láb koordináció, egyensúly, téri irányok, térérzék, mozgáskoordináció, egyensúly, izomtónus normalizálódása

KÚSZÁS: taktilis rendszer optimálása, a koordináció, az egyensúly fejlesztése, a bátorság és az önbizalom növelése

KAPASZKODÁS: elemi mozgások gyakorlására, az egyensúlyi rendszer, a keresztcsatornák érése, egyéni utak mozgástervezése, izomtónus normalizálódása

VERSENYZÉS: szabálytudat, szocializáció, személyiségfejlesztés

ÁLTALÁNOSAN: egyensúlyfejlesztés, idegrendszerérés, egymástól tanulás, figyelemkoncentráció, térérzék

Billegliget

Az egyensúlyi helyzetek megtalálására, a kibillenésből való visszatalálás gyakorlására alkalmas játéksziget. A függőlegesen és vízszintesen elhelyezett különböző formájú és nagyságú billenő, egyensúlyozó eszközök az egyensúlyfejlesztésre, az egyensúlyi rendszer differenciálódására alkalmasak és az idegrendszer érését biztosítják. A fából készült rúdon, a különböző vastagságú kötélhágcsókon, a fektetett létrán és a fa lánchídon a járást, az egyensúlyozást,a kapaszkodást, a mászást gyakorolhatják a gyermekek. A kötélből készült kapaszkodók különböző hosszúságúak, amelyek választási lehetőséget nyújtanak a bátrabb és félénkebb egyéniségű gyerekeknek, akik egy-­egy eszközön akár elengedett kézzel is mozoghatnak. A kötélhágcsón hídszerűen elhelyezett falapokon a járáson kívül a páros lábbal való ugrálás gyakorlására nyílik lehetőség, ezáltal fejlődik a ritmusérzék, a jobb­-bal megkülönböztető képesség, a térérzék. A különböző magasságban és térben elhelyezett vastalpakon, a tappancsokon való járás a téri tájékozódást, a térérzéket, az egyensúlyozó képességet, a figyelmet, a koordinációt fejleszti. A játéksziget eszközein való elindulás választási lehetőséget biztosít a gyermeknek, amely a mozgástervezésüket fejleszti, ezenkívül a figyelem irányultságának változtatásával a cselekvéstervezés fontossági sorrendjének kialakítása is megvalósulhat. A farúd rugókkal való alátámasztása segíti az egyensúly megtartását, a kibillenésből való visszatalálást, a mérleghintához hasonlóan mozgó rúdon való áthaladás pedig az egyensúly megtalálásának eszköze.

JÁRÁS:a téri tájékozódás, a téri irányok, a térérzék, az egyensúlyozó képesség, a figyelem, a koncentráció, a koordináció

UGRÁS: a két testfél (jobb-bal) megfelelő koordinációja

KAPASZKODÁS: elemi mozgások gyakorlása, az egyensúlyi rendszer differenciálódása, a keresztcsatornák érése, egyéni utak mozgástervezése, izomtónus normalizálódása

MÁSZÁS: szem-kéz-láb koordináció, egyensúly, téri irányok, térérzék, mozgáskoordináció, egyensúly, izomtónus normalizálódása

Felhővárak

A várba való feljutás az egyéni utak választási lehetőségével megvalósulhat a lépcsőn való járással, kötélhágcsókon való kapaszkodással, húzódzkodással, falmászással, míg a lejutás 3 helyről indított csúszdán is kivitelezhető. A tornyokba való átjutás oldalkötélhágcsóval biztonságos átjárást biztosít a gyermekek számára. Az eszközökön való nagymozgás a térérzéket, a téri tájékozódást,az alapvető mozgást, a kúszást,mászást, járást, az idegrendszer érését, a mozgástervezést, az önbizalom erősítését, a játék élményét és a szerepjátékot biztosítja, ezáltal mozgástervezésük kristályosodik, kreativitásuk, gondolkodásuk fejlődik. Az önindítottan végezett, saját maguk által megtervezett feljutás az idegrendszer érését, a lecsúszás a magasságmélység, lent-fent pedig a tértávolság, izomtónus, egyensúly, téri tájékozódás fejlődését segíti.

JÁRÁS: a téri tájékozódás, a téri irányok, a térérzék, az egyensúlyozó képesség, a figyelemkoncentráció, a koordináció KAPASZKODÁS: elemi mozgások gyakorlása, az egyensúlyi rendszer differenciálódása, a keresztcsatornák érése, egyéni utak mozgástervezése, izomtónus normalizálódása
MÁSZÁS: szem-kéz-láb koordináció, egyensúly, téri irányok, térérzék, mozgáskoordináció, egyensúly, izomtónus normalizálódása
CSÚSZÁS: izomtónus normalizálódása, téri tájékozódás, egyensúlyfejlesztés

Zengőerdő

A zengőerdő szigeten felállított szócső a beszédértést, a beszédészlelést fejleszti, továbbá megköveteli a kifejezőkészséget, a szókincset, a helyes artikulációt, a helyes grammatikát, hiszen nem mindegy, hogy mit hall a szócső másik végén álló gyermek. Becsukott szemmel végezve a gyakorlatot a belső hallás is fejleszthető. A többi eszköz a xilofon, a trambulin, a felfüggesztett orgonasípokhoz tartozó ütögető segíti a zenei hangok érzékelését, a zenei eszközök megismerését, a finommozgás, a szemkéz koordinációját és a hallásfejlesztését. A Zengőerdő mögött, de szintén ezen a játékszigeten a forgást,pörgést tapasztalhatják meg a gyerekek a kormánnyal, pedállal ellátott sergőn, amelyet lábbal kell hajtani ahhoz, hogy az körbehaladjon a sínen. Ez a csoportos játékeszköz az egymásra figyelést és az együttműködést nagyon jól fejleszti, egyénileg pedig a mozgáskoordinációra, a térérzékre, koncentrálóképességre és egyensúlyi rendszerre bír fejlesztő hatással. A széles és nagy alakú billenő lapon az egyensúlyozást, az egyensúlyi helyzetkibillenéséből való visszatalálást gyakorolhatják a gyerekek, ezzel fejlesztve az idegrendszerük érését.

PÖRGÉS, FORGÁS: idegrendszer érése, egyensúlyfejlesztés, térérzékfejlesztés
SZÓCSŐ HASZNÁLATA: hallásfejlesztés, beszédértés, beszédészlelés, szókincsfejlesztés
BILLENÉS: egyensúlyi rendszer, idegrendszer érése

Homoktenger

A homokozóhoz hasonló Homoktenger játékszigeten faasztalkák és fémből készült forgó sziták találhatóak, melyek a finommozgás, a kézügyesség fejlesztésére szolgálnak. A homokozóban végzett mozgások, mint a gyúrás, a hengerítés, csipegetés, formákba öntés, a homokszórás és a szitálás a kéz finommozgását követelik meg. A későbbi görcs nélküli, helyes ceruzafogás, csuklómozgás, a folyamatos vonalvezetés, a szépírás megköveteli a finommozgás helyességét. A homokformák, a homoksütemények alakja a vizuális észlelést,a vizuálisdifferenciálást,a vizuális emlékezetet,a formafelismerést fejleszti, amely párosulhat szerepjátékkal, ezáltal a gyermek szókincsét, a mondat­alkotását, a szocializációját segíti elő. Ezen túl az együttes játék kiválóan alkalmas a kapcsolatok kialakításának gyakorlására is.

HOMOKOZÁS: finommozgás, kézügyesség fejlesztése, vizuális emlékezet, vizuális differenciálás
ÁLTALÁNOSAN: szocializáció, szerepjáték, kreativitás

Rejtekerőd

Ez a szerepjátékra alkalmas játéksziget játékos formában fejleszti a nagymozgást. A rugós hintón állás  az egyensúlyi rendszer differenciálódását, a hintóra való feljutás pedig a mozgástervezést, az adaptivitástis segíti, ami az idegrendszer érését eredményezi. Az erődbe való feljutás spirál alakú fémlépcsőn lehetséges, amely a téri tájékozódást, a térérzéket, a tértávolság és a mélység érzését erősíti, továbbá jó hatással van a jobb és bal oldal koordinációjára. Az egyik erődből a másikra átjutás fahídon történik, amely az alapmozgások gyakorlását és  a járást biztosítja. Az erődből való lejutás a csúszdán is létrejöhet, amely az izom­tónus normalizálódását, az egyensúlyi rendszer differenciálódását segíti. Az erődfal belseje bújóhelyül is szolgálhat a gyermekek számára. A bejutás 4 hengeren, alagúton keresztül történik, amely a mászás, kúszás gyakorlását teszi lehetővé, ami a szem-kéz-láb koordináció, az egyensúly, a téri irányok, a térérzék, a mozgáskoordináció fejlesztésére, illetve az izomtónus normalizálódására szolgál. Az erőd belsejéből falépcsőn keresztül juthatunk ki, majd a meredek erődfalról a kötélhágcsó kapaszkodó segítségével érkezhetünk le  a talajra, ami többek között a térérzéket, a koordinációt, a figyelmet fejleszti.

JÁRÁS: a téri tájékozódás, a téri irányok, a térérzék, az egyensúlyozó képesség, a figyelem, a koncentráció, a koordináció KAPASZKODÁS: elemi mozgások gyakorlása, az egyensúlyi rendszer differenciálódása, a keresztcsatornák érése, egyéni utak mozgástervezése, izomtónus normalizálódása
MÁSZÁS: szem-kéz-láb koordináció, egyensúly, téri irányok, térérzék, mozgáskoordináció, egyensúly, izomtónus normalizálódása
CSÚSZÁS: izomtónus normalizálódása, téri tájékozódás, egyensúlyfejlesztés

Tornyoktava

A játékszigeten található, vízzel körbezárt tornyot lánccal felszerelt fahídon lehet megközelíteni, így a félelmek leküzdésére, a szorongásoldásra nagyon alkalmas terület. A toronyba való feljutás falétrán, falmászással és kötélhágcsóból készített létrán történik, ahol a járást, a váltott lábú járást, a szem-kéz-láb koordinációját, a tértávolság és mélység érzékelését gyakorolhatják a gyerekek. Önindítottan, egyéni utak keresésével jutnak fel a toronyba, amely a mozgástervezést, a mozgás kivitelezését, a jobb és bal oldal összerendezését segíti, fejleszti. Kötélhágcsóból készített hídon érhet át a másik toronyba a gyermek, amivel a járást, az egyensúlyozást, a kibillenésből való visszatalálást fejleszthetjük. A lejutás spirál alakú csúszdán történik, ami az izomtónus normalizálódását, a térérzékelést és az egyensúlyt erősíti.

JÁRÁS: a téri tájékozódás, a téri irányok, a térérzék, az egyensúlyozó képesség, a figyelem, a koncentráció, a koordináció KAPASZKODÁS: elemi mozgások gyakorlása, az egyensúlyi rendszer differenciálódása, a keresztcsatornák érése, egyéni utak mozgástervezése, izomtónus normalizálódása
MÁSZÁS: szem-kéz-láb koordináció, egyensúly, téri irányok, térérzék, mozgáskoordináció, egyensúly, izomtónus normalizálódása
CSÚSZÁS: izomtónus normalizálódása, téri tájékozódás, egyensúlyfejlesztés
ÁLTALÁNOSAN: szorongásoldás, szocializáció, szerepjáték

Zsiványtenger

Egyrészt a kalózok életét utánzó szerep­játékra, másrészt a nagymozgás és az egyensúlyozás fejlődésének előmozdítására alkalmas a játéksziget. A hatalmas hajóra a feljutás különböző helyekről és különböző anyagokból készült eszközökön történhet. A kötélhágcsókon való feljutáshoz szükséges mászás, kúszás, járás hozzásegít a balanszrendszer fejlesztéséhez. A gumiszőnyegen elhelyezett falmászásnál is használatos fogódzkodók segítik a jobb és bal oldal összerendeződését, a koordinált mozgást, a téri orientációt, míg a meredeken elhelyezett kötélhágcsólétra a térérzék, az egyensúlyi  rendszer finomítását fejleszti. A hajóra felérve utunk az árbocra is vezethet, ahol a feljutást mindkét oldalon félkör alakú fémlapok segítik, a mozgást a kötélhágcsó körkerítés biztonságossá teszi, és a kapaszkodást segítve az izomtónus realizálódását szolgálja. A mozdulatsor növeli a téri irányok érzékelését, a jobb-­bal oldal megkülönböztetését, valamint a szem-kéz-­láb összehangolt koordinációjának hatékonyságát. A hajó elején, a horog helyén körbeforgó, láncra felszerelt, fekvő alakú gumikerék található, ezen való pörgés, forgás az idegrendszer érését fokozza, ami különösen a hiperaktív gyerekeknél lehet nagyon hasznos. A hajó mellett található rugós talpazattal rendelkező rakomány­tárolón való játékkal az egyensúlyi helyzetek megtalálását, a kibillenésből visszatalálást gyakorolhatja a gyermek, valamint a mozgástervezést és adaptivitást szolgálja.

JÁRÁS: a téri tájékozódás, a téri irányok, a térérzék, az egyensúlyozó képesség, a figyelem, a koncentráció, a koordináció KAPASZKODÁS: elemi mozgások gyakorlása, az egyensúlyi rendszer differenciálódása, a keresztcsatornák érése, egyéni utak mozgástervezése, izomtónus normalizálódása
MÁSZÁS: szem-kéz-láb koordináció, egyensúly, téri irányok, térérzék, mozgáskoordináció, egyensúly, izomtónus normalizálódása
PÖRGÉS, FORGÁS: idegrendszer érése, egyensúlyfejlesztés, térérzékfejlesztés
KÚSZÁS: taktilis rendszer optimálása, koordináció, az egyensúly fejlesztése, a bátorság, önbizalom növelése

Placcs placc

A víz szeretetét, a vízhez való szoktatást, a majdani úszás megszerettetését szolgálja, valamint segíti az együttműködést, a kooperációt, a csapatjátékot, a versenyzést. A változatos alakú és színű eszközöket figyelve fejlődik a koncentrálóképesség,a megfigyelőképesség, a megismerő képesség. A víz ezekből a sokszínű eszközökből különböző helyekről, magasságokból más­-más időben érkezik, forogva, billenve, sugáralakzatban árad, amely a fizika törvényeinek megismeréséhez is eljuttatja a gyerekeket. A vízágyúk használata a szem-kéz  koordinációjának fejlődésére is jó hatással van, amely képesség az írás órán nagy jelentőséggel bír. Köztudott, hogy a víz nyugtatóan hat a gyermekekre, így ezen a helyszínen a vízzel való játszás  igazi élmény, öröm számukra.

JÁTÉK: szerepjáték, együttműködés, kooperáció, csapatjáték
FORGÓ, BILLENŐ: megfigyelő, megismerő, koncentráció képesség fejlesztés,
SUGÁRALAKZATÚ VÍZFOLYÁS: kreativitás, gondolkodás, fizikai törvényei megismerése, nyugtató élmény

Homokbánya

A játékszigeten a gyerekek a vízzel és homokkal történő dagonyázással fejleszthetik gondolkodásukat, kreativitásukat, finommozgásukat. Megfigyelhetik a víz útját, zsilipekkel zárhatják és engedhetik tovább, amely tevékenység jól fejleszti a koncentrációképességet, a megfigyelőképességet, a gondolkodást, a kreativitást. A csillébe rakott és útnak indított homok az együttjátszást, a csoportos tevékenységet, a kapcsolatok kialakítást segíti. A homok kibányászása és feljuttatása mind a kreatív ötletek tárházát jelenti, és a különböző megoldási lehetőségekkel való kísérletezés elősegíti a gondolkodás fejlesztését. A gyerekek tapasztalati úton tanulják meg a homok kitermelését, amelynek során tapasztalatszerzésre, egymástól tanulásra és közös játékra tesznek szert. A vízzel áztatott homokban való dagonyázás segíti a finommozgást, az érzékelés fejlesztését, az anyagok halmazállapotának (folyékony, szilárd) megismerését. A csap kinyitása után megfigyelik a víz hullámos, illetve egyenes útját, esetenként kezükkel is segítik a folyás irányát, amely tevékenység jó hatással van a figyelem, a koncentráció és a finommozgás fejlesztésére. A vízmerítő körforgású edény a vízimalomhoz hasonlóan működik, amelyet a gyerekek különböző gyorsasággal, kézi erővel hajthatják. Minél gyorsabban hajtják, annál gyorsabban megtelik a tartály vízzel, amelyet útjára lehet engedni. A víz útjának megfigyelése a szemmozgást, a folyamatos vonalvezetést segíti, valamint a szem­-kéz koordinációját is fejleszti. A fizika törvényeinek megtapasztalása, a víz forgása, folyása, a homok bányászása, felszínre hozása mind tapasztalati úton történik játék közben, és az élmény során erősödik az észlelés, az érzékelés, a gondolkodás és a kreativitás.

JÁTÉK: szerepjáték
ÁLTALÁNOSAN: finommozgás, gondolkodás, kreativitás a halmazállapotok megismerése, az észlelés, érzékelés, tapasztalatgyűjtés, együttműködés

Versenyek tere és vízidodzsem

A játéksziget 10 fedett bokszból álló terület, mely a kooperáció, az együttműködés, a szocializáció fejlesztését támogatja. Minden eleme gyermekbarát anyagokból készült. Egyes bokszok eszközei a különböző képességek fejlődését segíti elő.

MINI MARKOLÓ BOKSZ
A munkagép kicsinyített, gyermekekre méretezett változatán a játék fantasztikus élményt nyújt főleg a kisfiúknak. A markolóját irányítva kavicsokat szedhetnek fel, s helyezhetnek el bármelyik irányba. A szem-­kéz koordinációját támogatva megtapasztalhatják a lent, fent a jobbra, balra s az előre irányokat, mely az olvasás, írás tanulásánál nagyon fontos. A gépen ülve az irányítás, a felelősség, a döntéshozatal megtétele erősíti az önbizalmukat, személyiségük fejlődik. Egyéni játékra alkalmas boksz. Amennyiben a gép meghibásodik, a támaszkodón feltüntetett telefonszámon azonnali segítséget kérhetnek a gyerekek.

CSOCSÓ BOKSZ
Páros játék, mely elősegíti a kooperációt, az együttműködési készség fejlődését. A kézzel való manipuláció, a szemmel való labdakövetés különböző sikerekhez juttatja a gyermekeket. Játék közben fejlődik a szem­-kéz koordináció, a kreativitás, megoldási készség. Szabálytudatuk kialakul, erősödik.

AMŐBA MALOM BOKSZ
A játék támogatja a logikai gondolkodás fejlődését, a kreatív gondolkodást, a megfelelő kivitelezést. A téri irányok: a jobb-­bal gyakorlását, valamint a szem-­kéz koordináció fejlesztését, mely megléte elengedhetetlen az iskolába lépő gyermekeknél. A malomjáték közben a gyerekek sikerhez juthatnak, önbizalmuk erősödik.

ASZTALI HOKI
Az írás tanulás folyamán fontos a térbeli helyzet, a téri irányok ismerete, a fejlett szem-­kéz koordináció, a finommozgások megléte. Ezen készségek fejlődését segíti elő az asztali hoki játék. Szabálytudat, kreativitás, s gondolkodás fejlesztés szempontjából is nagyon támogató. Egyéni játék, sikerélmény és versenyszellem formálására is alkalmas játék.

DOBÓFAL BOKSZ
A kisgyermekek hagyományos játéka, a hatalmas csúzli és a számozott karika tábla. A játék során műanyag labdát a csúzliba helyezve, majd elengedve kell beletalálni a 10 vagy 20 számmal jelölt karikába. Ezáltal a szem­-kéz koordinációjuk, a finommozgás, a téri irányuk, a figyelmük, a szabálytudatuk fejlődik, a versenyszellem, a sikerélmény fejlődése tapasztalható. Egyéni játék, de könnyen páros, ill. csoportos játékká alakulhat a szabályok lefektetésével. Hány csúzlizásból hány találat, vagy hány számérték?

CSIGAFUTAM BOKSZ
A szocializációt támogató csapat és egyéni játék. A csigák fogantyúval ellátva drótkötélen egy­-egy külön pályán helyezkednek el. A fogantyút hajtva kell a pályán a csigáknak a célba bejutni. Az a győztes, aki elsőként ér a célba. Szem­-kéz koordináció, gyorsaság, versenyszellem, figyelem, szabálykövetés, vonalvezetés, erőkifejtés fejlesztését támogatja. A csuklómozgás fejlesztése a szépírást, az írást támogatja. Az írástanulásnál nagyon fontos képesség.

GOLYÓS JÁTÉK BOKSZ
Egyéni és csapatjátékra is alkalmas. Álló és fekvő táblák az ügyesség­fejlesztést támogatják. A fekvő táblán az elindított golyók labirintusszerűen gurulnak a számozott helyre. A győztes a magas számösszeget elérő gyermek. Az álló táblán (Kaptár feltöltés, Magyarország hegy és vízrajzi térképe) kivágott pici karikák találhatók. A golyót a kötélen lévő karikába kell helyezni, s a kötél két szélén lévő fogantyúval kell egyensúlyozva beirányítani a karikákba, úgy hogy ne essen ki. Térbeli orientációt, szem-­kéz koordinációt, figyelmet, megoldási készséget fejleszt, ismeretet nyújt. Játék közben a gyerekek végigkísérhetik a kaptár feltöltését, valamint megismerhetik Magyarország hegy és vízrajzi térképét.

KONZERV DOBÓ BOKSZ
Válaszható három kiinduló helyről az állványra felhelyezett konzervdobozokat kell labdával, puha kis párnácskával eltalálni úgy, hogy leessenek. A leesett dobozokat a háttérben kifüggesztett háló fogja meg, hogy ne guruljanak szét. A célba dobás, a szem­-kéz koordináció, az egy pontra figyelés képessége nagyon fontos az írás­-olvasás tanulásnál. Az erőkifejtés, a versenyszellem a szabálytudat a játék közben fejlődik.

MATATÓ DOBOZ BOKSZ
A fa doboz oldalán, tetején mindenféle kütyü van elhelyezve. Ezekkel való játék a finommozgás fejlődését segíti elő. A doboz tetején a fa autó a mélyedés útján végighaladva a folyamatos vonalvezetést támogatja. Nagyon fontos képesség megléte az írás és a rajz tantárgyak tanulásánál. Ezen kívül a szem­-kéz koordinációt, a figyelmet és a téri tájékozódást fejleszti. A doboz oldalán gyöngyfüzér, katicagomb, kis ablak, melyet csukni-­nyitni lehet. Csörgő, csengő, xilofon, kormány, kapcsoló, nyitózár, övtáska kapcsoló, s sok más kütyü van elhelyezve, mely a finom­mozgást, a hallásfejlesztést, a kreatív gondolkodást, a motivációt fejleszti. Becsukott szemmel a taktilis érzékelést és a hallásfejlesztést támogatja. Ismeretet nyújt a mozgásállapotról, a tárgyak vizuális megjelenéséről, a használatukról. Hasznos időtöltés minden iskolába lépő gyermeknek. SNI, BTMN gyermekeknek is ajánlott.

SAKK BOKSZ
Fekete-­fehér nagyméretű sakkfigurákkal a játék nagyszerű. A sakk a logikai gondolkodást, a matematikatanítást támogatja. A szabálytudat, az egymásra figyelés, a téri tájékozódás, a kreativitás fejlődik játék közben. Önálló döntések sorozata juttatja el a gyermeket a sikerhez. Önbizalma erősödik, személyisége fejlődik. Páros játék, mely a kooperációt támogatja.

ÁLTALÁNOSAN: labdadobás, matatás, fa korong vezetés: finommozgás, kézügyesség fejlesztés, vizuális emlékezet, téri tájékozódás,vizuális differenciálás, szabálytudat, kreativitás

VÍZIDODZSEM
A Vízidodzsem játéksziget a 2-5 éves korú gyerekek számára kialakított játéktér, mely a vízen való közlekedés megtapasztalás élményét nyújtva többek között olyan készségek, képességek fejlődését segíti elő, mint a koncentráció, a figyelem, a szem­-kéz koordináció, az egyensúly, a térbeli tájékozódás, a jobbra­-balra, előre­-hátra irányok megtalálása, melyek elengedhetetlen feltételei az iskolaérettségnek, az olvasás, az írás és a számolás tanulásának. A vízen való hullámzás a ringatás élményét idézheti fel a gyermekekben, mely az idegrendszer érését, fejlődését segíti elő. Az egymás mellett közlekedő gyermekek kénytelenek figyelni egy­másra, mely támogatja a koncentráció­, a megfigyelő­, az együttműködő­képességet, a szocializációt.A dodzsemben ülő gyermekek a helyes útirány megválasztásával elkerülhetik azütközés pillanatát, amely sikerélményhez juttatja őket, ezáltal növekszik az önbizalmuk, a bátorságuk, a személyiségük fejlődik. Az útirány tervezése, a különböző megoldási lehetőségekkel való kísérletezés elősegíti a gondolkodás fejlődését. A figyelmetlen­ségből előforduló ütközés a helyes döntés kialakítását, a helyes útirány kiválasztását, a koncentrációképesség fejlődését, a traumák feldolgozását elősegíti. A vízidodzsem játéktér vidám önfeledt, nyári élményt, örömteli szórakozást nyújtó sziget, mely a víz szeretetét, a vízhez való szoktatást, a szabadidő helyes eltöltését, a testi­-lelki egészség fejlődését, az egészséges életmód kialakítását segíti, támogatja.

JÁTÉK: figyelem, koncentráció, szem-kéz koordináció, egyensúly, térbeli tájékozódás,idegrendszer érése
ÁLTALÁNOSAN: élmény, együttműködés, szocializáció


Látogatóink kényelmét szolgálják a kiszolgáló egységek, melyek folyamatos tisztán tartására kiemelt hangsúlyt fektetünk (csomagmegőrző, baba-mama szoba, mosdóhelyiségek, mozgássérült mosdó)

A Tarzan ™ Park nemcsak a gyerekek, hanem a felnőtt kísérőik számára is remek lehetőséget biztosít a kikapcsolódásra, kellemes és egyben hasznos időtöltésre. A Tarzan ™ Parkban található játékok állapotát látogatóink biztonsága érdekében folyamatos ellenőrizzük; segítő munkatársaink készséggel állnak az érdeklődők rendelkezésére.

Étel - és ital fogyasztásra a Tarzan ™ Terasz széles választékával, továbbá a különlegességeket is felsorakoztató Tarzan ™ Fagyizó kínál lehetőséget.

A Tarzan ™ Ajándékbolt  csupa különlegességet, szórakoztató játékokat, ásványokat kínál az érdeklődők számára.

A Tarzan™ Park célja és küldetése, hogy a családok és a gyermekcsoportok számára különleges, élménydús kikapcsolódási lehetőséget biztosítson.

A mozgás: alapvető életjelenség, alapvető szükséglet, amely átszövi az ember teljes létét. Hiánya károsan befolyásolja a test, az egészséges élet, a fejlett értelem alakulását, elősegíti a betegségek létrejöttét.

Rendszeres mozgással, játékkal nagyobb állóképesség, tökéletes testtartás, könnyebb és tudatosabb stresszkezelés, jobb közérzet érhető el, nyugodtabb, mélyebb alvást biztosítunk gyermekeink számára. Elősegítjük számukra a biztonságérzet, az önbizalom és az önbecsülés megerősítését, továbbá fokozzuk szellemi, koncentrációs képességüket és kitartásukat, amelyek a tanulásnál, írásnál, olvasásnál elengedhetetlenek. Köztudott, hogy az iskoláskorúak körében előforduló részképességzavar, a diszlexia, diszgráfia és a diszkalkulia kialakulásának egyik lehetséges oka a kevés mozgás, a mozgás összerendezettségének hiánya, a nem megfelelő téri tájékozódás, a téri irányok fejletlensége, a keresztcsatornák és az idegrendszer éretlensége.

A mozgás a fejlődés alapja, ami hozzájárul a gyermek egészséges fejlődéséhez, így nem lehet elég korán kezdeni a mozgásfejlesztést, a mozgás megszerettetését. A későbbiekben a tanulásához, majdan a munkába állásához szükség lesz érett idegrendszerre, a mozgás összehangoltságára is. Az idegrendszer működése ugyan genetikailag előreprogramozott, de az idegrendszeri struktúrák érése, a funkcionáló képességének kialakulása kizárólag megfelelő környezeti tényezők biztosítása mellett valósulhat meg. Ilyen környezeti színtér ezen park is, amely biztonságot, mozgásélményt, játékot, örömet, kikapcsolódást nyújt az ide érkezőknek.

TARZAN™ védjegy, Edgar Rice Burrough, Inc. tulajdonában és engedéllyel használva

A SZERVEZŐK AZ IDŐPONT ÉS A PROGRAMVÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJÁK!

Megosztás

Kapcsolódó témák:

Budapest élménypark, szabadtéri fejlesztő játszópark 3-14 éves korig a Tarzan Parkban

Budapest élménypark, szabadtéri fejlesztő játszópark 3-14 éves korig a Tarzan Parkban

Értékelések (0)

Kifejezetten jó volt

(0)

Rossz volt

(0)

Nagyon jó volt

(0)

Nagyon nem volt jó

(0)

Jó volt

(0)

Nem volt jó

(0)

Találatok száma: 0

Kapcsolat, elérhetőség